logo

Lego ile
Dünyayı Tekrar
İnşaa Edin

Kaydır

Lego ile Dünyayı Tekrar İnşaa Edin

Çoğumuzun Lego hakkında bir hikayesi illa ki vardır. Lego’yu, yeni bir dünya yaratmak, zihnimizdekileri paylaşmak ya da sadece renkler ve şekillerin birbiri ile uyumuyla oynamak gibi sebeplerle kullanmış olabilirsiniz. Lego, çoğumuzun gözlemlediklerini herhangi bir sınırlama olmaksızın tekrar yaratabildiği çocuklukluğumuza bir kapı açar.

Lego projesini ilk kez duyduğumuzda, en sevdiğimiz çocukluk arkadaşlarımızdan biriyle iş yapacağımız için hepimizin içini büyük bir heyecan sarmıştı. Hazırlıklara yüksek bir motivasyon içinde hemen başladık. Bir parçası olmak istediğimiz projelerde, her zaman bizi motive eden farklı detaylar vardır. Bu sefer, bir şekilde çocukluklarımızla bağlantı kurduğumuzu hissettik. Yaratıcılığımızın sınırlarını zorlayan, bizi büyüten, kalıpların dışında düşünmeyi öğrenmemizi sağlayan Lego için bir şekilde farklılık yaratmayı istedik. Danimarka’dan Hobby Films’in Lego için teklifimizi kabul ettiği gün hepimiz çok mutluyduk. Lego Türkiye’ye geliyordu. Ve misafirimiz olmayı kabul ettiler. Her şeyin mükemmel olması için, her zamanki gibi her küçük detayı planladık.

COVİD-19’un hayatımızda oldukça etkili olduğu dönemlerden birindeydik ve toplantılarımızın çoğunluğu online görüntülü toplantılar ile geçti. Hobby Films, çocuklar ve bizler için yaratıcı özetler ve detaylar gönderdi. Çocukların tamamen hayal güçleriyle bir tekboynuzlu at yaratmalarını istediler. Lego onların hayal gücüne inandığı için kimsenin onlara rehberlik etmesine izin verilmemesi istendi. Bu süreç içerisinde, bir çok çocuk oyuncumuz ile güzel zaman geçirme fırsatımız oldu. En sonunda ise aralarından şanslı iki kişi seçilme hakkına kavuştuk.

Yabancı ekip, çekimden iki gün önce keşfe çıktı, belirlenen ve kararlaştırılan mekanlar gezildi. Burada ek olarak neler gerektiği hakkında konuşmalarımızı tamamladık. Bu sayede planımızı tamamen mükemmelleştirdik. Ertesi gün, çekim günü geldi. Çekimleri herkes için güvenli hale getirmek için, belirlenen sağlık kurallarına dikkat ederek hazırlıklarımızı özenle tamamladık. Riskli bir dönemde, özellikle çocukların da bulunduğu bir proje olduğu için, herkes her zaman olduğu gibi bütün önlemleri alarak, hazır bir şekilde görevinin başındaydı. Her şeyi planlamış olsak da, yağmurun zamansız yağışı gibi beklenmedik bir durumla karşılaştık. Hesaplamalarımız ve beklentimiz, öğleden sonra yağmur yağacağı üzerineydi ancak sabah yoğun bir şekilde yağış vardı. Biliyorsunuz ki başarı, ani durumlarda doğru planlama ve gerektiğinde esneme kabiliyetiyle gelir. İlk sahne dış çekimlerden biri olan çatıdaydı. Bu yüzden planlamamızı hızlı bir şekilde düzelttik, programın sırasını birkaç dakika içinde değiştirdik. Ve 2 saatlik iç planlarımızı çektikten sonra, dekorlarımızı hızlı bir şekilde dışarıya yerleştirdik. Ekipçe hızlı ve güzel bir uyum içinde çalıştık ve bir kaç dakika içinde çatıyı çekime hazır hale getirdik. 2 saat sonra, güneşli bir gökyüzü altında tamamen hazırlandık ve sabah planlarını çekmeye devam ettik.

İlk evimizi ve ilk çocuğumuzu çektikten sonra ikinci çocuğumuzun planları ile devam ettik. Yönetmenimiz ve tüm ekibimiz, çocuklarımız için çekimleri eğlenceli ve kolay hale getirdi. Ekip bu tutumuyla Lego’nun ruhuna ne kadar uygun olduğunu bir kez daha kanıtladı.

“Rebuild the World – Dünyayı Tekrar İnşaa Et”, Lego’nun 80’lerden bu yana, 30 yıl içinde başlattığı ilk kampanyasıdır. Bir ay boyunca kullanıcılar, #RebuildTheWorld #BuildToGiveSG ve #LEGO hashtag’leriyle yaptıkları legoları, sosyal medyada paylaştılar. LEGO, alınan her 50 başvuru için, yerel yardım kuruluşları aracılığıyla ihtiyaç sahibi çocuklara 2.000$ değerinde ürün bağışladı. Küresel kampanyanın devamı olarak, LEGO ilham verici bir enstelasyonun açılışını yaptı; 4 metrelik dev bir küre! Danimarka’nın Billund kentindeki LEGO House’da sergilenen “Dünya”, 350.000’den fazla LEGO tuğlası ve parçası ile inşa edildi ve kurulumu toplamda 2.700 saat sürdü. Dünyanın her yerinden gönderilen LEGO kreasyonları ile oluşturulan “Dünya” neşeli bir umut ve pozitiflik sembolü haline geldi. Çocuklar dünyayı anlamak için güçlü hayal güçlerini kullanırken, LEGO bizlere, dünyayı onların gözlerinden görme fırsatı sundu.

“Unicorns Do Exist – Tekboynuzlu Atlar Gerçekte Varlar“ bu kampanyanın bir adımıydı. Hobby Films ekibi dünyanın dört bir yanındaki 5 farklı ülkeyi gezdi, İzlanda, Güney Afrika Johannesburg, Amerika Los Angeles, Hong Kong ve İstanbul’dan toplamda 10 çocuğun yarattığı tek boynuzlu atları resmettiler. Reklamımız, herkesin LEGO’yu ve çocukların bakış açısından dünyayı görmesini sağladı. Deimos Brands Group’un yabancı pazara hitap eden markası LPT, Line Production Turkey ile bu projenin bir parçası olmaktan  ve çocukluk kahramanımıza hizmet etmekten gurur duyduk.

 


  • 11/25/20 3:58 PM